Det har hänt mycket nytt i världen av sociala medier denna vecka och vi har inte hunnit dela med oss av alla häftiga nyheter vi hittat under veckan. En av de viktigaste nyheterna vill vi dock ge lite extra uppmärksamhet så här i slutet av veckan som lite fredags-godis.

Aviseringar från Facebook-sidor

I onsdags avslöjade Inside Facebook att en ny funktion för sidor på Facebook är på väg ut. Användare kommer inom kort få möjligheten att välja att få notiser varje gång en specifik facebook-sida gör en uppdatering. Det här betyder att trogna följare faktiskt kan få alla uppdateringarna du gör!

Du slipper betala

Under förra veckan var det stora pådrag i svenska medier om hur svårt det är att synas på Facebook idag som företag eller organisation och att man idag behöver betala för att bryta igenom bruset. Bland annat skrev SVT och GP om detta.

Vi har länge hjälp våra kunder med och predikat om att bra innehåll och bra dialog gör att du når genom bruset och om man bara är smart när man utformar sina uppdateringar och sitt material så når man fler.

Självklart räcker inte alltid bra innehåll och då kan social annonsering vara lösningen för att få mer spridning på uppdateringar. Men nu kommer alltså ännu en lösning på detta. Dina följare kan välja själva att få notiser om det som händer och på så vis hänga med!

Bra innehåll är alltid grunden

Vi står fast vid att bra innehåll och bra dialog kommer vara grunden för att få dina följare att välja att få notiser, men vi tror även att det kommer finnas många andra bra knep. Det vi direkt vill passa på att varna för är att skriva detta i ett Coverphoto på sidan, det är såklart inte tillåtet. En bra placering för detta är snarare i beskrivningen av sidan eller varför inte nämna detta i flera av era inlägg när denna funktion verkligen är igång.

Vad tror du?

Hur som helst så ser vi fantastiska möjlgiheter med detta och hoppas att ni ihop med oss vill hjälpa till att komma på smarta knep kring denna nya funktion! Lämna gärna dina tankar i kommentarerna, eller på Facebook och Twitter.